Project info

  • Klient: Radiosfera
  • Usługi:
  • Rok: 2012
  • Wejdź: http://radiosfera.pl

Muzyka bez zatrzymania

Radio Internetowe Radiosfera zostało założone przez grupę pasjonatów, którzy swoimi umiejętnościami chcieli się podzielić z większą liczbą ludzi. Oficjalnie ruszyło w czerwcu 2003 roku (z nowym zarządem od lutego 2007 roku). Początkowo jako niewielka rozgłośnia z każdym miesiącem stawało się coraz potężniejszą stacją internetową, słuchaną nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami. W 2012 roku Radiosfera posiadała 3 niezależne kanały muzyczne, na których prezenterzy przedstawiają słuchaczom określone style muzyczne.

Głównym filarem Radiosfery był kanał Mix, który zrzeszał największą liczbę odbiorców, muzyka która była prezentowana to mieszanka pop, dance, rock w wersji polskiej i zagranicznej. Z każdym miesiącem Radiosfera zyskuje coraz większe zaufanie nie tylko słuchaczy, ale również firm chętnych do współpracy reklamowej oraz sponsorów, którzy przyczynili się do rozwoju stacji finansując serwery. Dzięki temu Radiosfera rozpoczęła nadawanie w różnych jakościach. Coraz większym wkładem pracy zarządu oraz prezenterów Radiosfera uzyskała opinię najlepszej polskiej stacji internetowej. Posiadając własnego czata oraz forum dyskusyjne. Słuchacze mogi pisać poprzez dostępne na naszej stronie maile, dzielili się spostrzeżeniami i poddawać pomysły do dalszego rozwoju radia.

Chętnych do pracy w radiu na stanowisku prezenterów są przesłuchiwani przez 3 osobowy zespół rekrutacyjny, w którego skład wchodzą osoby z wykształceniem humanistycznym (dykcja, stylistyka, głos) , technicznym (ustawienia ShoutCast) oraz informatycznym… Poziomu prowadzenia audycji oraz samodoskonalenia prezenterów pilnowały osoby do tego wyznaczone, dzięki czemu radio jest rozgłośnią na poziomie dla młodych i starszych odbiorców. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie począwszy od lat 80’ na kanale Old po współczesną muzykę techniczną na kanale Klubowym. Sylwetki prezenterów z poszczególnych kanałów były dostępne na stronie internetowej w dziale Squad.

Radiosfera emitowała sygnał w innowacyjnej technologii AAC+ V2, która oferowała bardzo wysoką jakość dźwięku oraz w technologii MP3. Posiadała również rozbudowane boty pozwalające sterować całym radiem z poziomu komunikatora GG lub Tlen. Od strony użytkownika nie jest wymagana żadna skomplikowana wiedza informatyczna aby mógł w pełni zarządzać radiem. Technologię tą wzbogacają zaawansowane programatory które potrafią układać playlisty w momencie gdy żaden prezenter nie prowadzi audycji.

Co zrobiliśmy?

Stworzyliśmy oraz rozprowadzaliśmy atrakcyjne i dobrze zoptymalizowane teksty, które mają za zadanie zainteresować i nakłonić do konkretnego działania odpowiednią grupę odbiorców, tj. do np. zakupu produktu lub skorzystania z usługi, przejścia na stronę internetową, kontaktu z firmą, zapisania się do newslettera itd.

“Opracowana strategia content marketingowa, w odróżnieniu od innych, tradycyjnych form reklamy opiera się na budowaniu długotrwałej relacji z danym odbiorcą.”

Publikując na stronie internetowej wartościowy content, uzyskaliśmy zaufanie, a klienci chętniej wracają do Klienta. Wyróżniamy wiele korzyści wynikających z realizacji działań content marketingowych, spośród nich możemy jednak wymienić te najważniejsze, są to: dystrybucja wartościowej treści, zdobywanie zaufania klientów, przyciąganie uwagi, budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie, budowanie świadomości marki.

Dla nikogo nie powinno być niespodzianką, że realizacja efektywnego content marketingu w ostatnich latach zyskała na popularności. Obecnie, jest to jedna z najczęściej wybieranych form promocji w Internecie. Aby działać, musisz odpowiednio zaplanować strategię content marketingową i zadbać o optymalizację treści.