Identyfikacja Wizualna – co tak naprawdę kryję się pod tą nazwą? Czy każda firma powinna posiadać taki dokument? Jeżeli tak, co powinien on zawierać? Na te i inne pytania postaramy się tutaj odpowiedzieć.
Najważniejsze, to przede wszystkim WOW!
Z roku na rok rośnie również ilość produktów i usług alternatywnych, które mają do wyboru konsumenci. Dlatego tak ważne jest odpowiednie budowanie biznesu i tworzenie wyjątkowej marki, która zostanie zapamiętana na rynku. A w tym pomaga odpowiednia identyfikacja wizualna. Jeżeli szukasz kreatywnego studia graficznego serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami.
Czym jest identyfikacja wizualna firmy i jaką pełni funkcję? Identyfikacja wizualna odpowiada za to, jaki wizerunek ma twoja firma na rynku. Są to symbole, grafika, zachowania, które wykorzystuje się, żeby stworzyć wyróżniający na tle konkurencji wizerunek. Do identyfikacji wizualnej zaliczamy m.in.: logo, kolory firmowe, wzory i szablony materiałów reklamowych np. prezentacji, typografia, druki firmowe, ubiór pracowników itp.
Detale o których nie wolno zapomnieć
Identyfikacja
Konkurencja
Informacja
Na to, czy firma będzie rozpoznawalna przez odbiorców, wpływają odpowiednio dobrane elementy identyfikacji wizualnej, z których składa się cały system. Wyróżniamy:
- wizualne elementy identyfikacji – oddziałujące na wzrok: m.in. logo, logotyp, materiały firmowe i promocyjne, kolorystyka i typografia firmowa, strona internetowa, design produktów/siedziby/opakowań itp.,
- pozawizualne elementy identyfikacji – oddziałujące na inne zmysły: m.in. aromamarketing, marketing muzyczny, obsługa klientów, sposób prowadzenia rozmów telefonicznych itp.
Wszystkie elementy gromadzi się i opisuje w księdze identyfikacji wizualnej (księdze znaku) danego przedsiębiorstwa. Księga ta stanowi oficjalny zapis sposobu prezentacji firmy i zawiera zarówno elementy identyfikacji wizualnej, jak i zasady ich wdrażania.
Dotyczy to takich elementów jak: symbole i kolory firmy, typografia, szata graficzna materiałów drukowanych (firmowych i promocyjnych), wygląd strony WWW i mediów społecznościowych, dress code pracowników, aranżacja wnętrz firmowych, oznakowanie firmowej floty, szyldy czy upominki dla klientów. Elementy te można poszerzyć o księgę komunikacji werbalnej obejmującą m.in. nazwę, slogany, hasła i teksty reklamowe.
Najczęściej Zadawane Pytania (FAQ)
Poniżej znajdziesz listę najczęściej zadawanych pytań. Staraliśmy się przewidzieć wszystkie możliwości o które pytają Nas klienci. Jeśli jednak nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie – napisz lub zadzwoń do Nas.
Identyfikacja wizualna firmy jest procesem złożonym, a jego długość w przypadku każdej firmy wyglądać będzie inaczej. Ma na to wpływ wiele czynników takich, jak ilość elementów, jakich marka potrzebuje do zaprojektowania lub chociażby ilość oraz rodzaj zmian, jakie do projektów nanosi sam klient. Na czas projektowania mają także wpływ elementy wewnętrzne marki, takie jak proces decyzyjny. Sprawności całemu procesowi z pewnością nadaje ścisła współpraca, dlatego w EXPERTI nasi klienci są informowani na bieżąco o każdym z etapów prac. Wpływa to znacznie na przyspieszenie procesu projektowania identyfikacji wizualnej.
Księgi identyfikacji wizualnej stanowią zbiór zasad i wytycznych związanych z logotypem firmy. Rozwiązanie pozwala na tworzenie jednorodnych materiałów reklamowych. Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje pewność, że wszelkie przekazy informacyjne lub reklamowe będą charakteryzowały się spójnością.
Mówiąc prościej w skład logo wchodzi znak graficzny – sygnet oraz przekaz tekstowy – logotyp. W parze sygnet i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, chociaż każdy z nich z osobna pełni inne funkcje. Warto również zauważyć, że logo może składać się z samego sygnetu lub samego przekazu tekstowego.
Nazwa – jest podstawą w budowaniu rozpoznawalnej firmy, jest jej wyróżnikiem. To nazwę klienci będą wymawiali i zapamiętywali, więc warto przygotować coś naprawdę dobrego i chwytliwego.
Identyfikacja wizualna firmy to jedna z szerszych gałęzi działalności EXPERTI. Zespół naszych wykwalifikowanych specjalistów na swym koncie posiada wiele zrealizowanych projektów. Działamy w sposób kompleksowy projektując nie tylko warstwę wizualną projektów, ale także pracując nad marketingowymi zadaniami, jakie stoją przed identyfikacją wizualną: jej odzwierciedleniem założeń oraz misji marki, dopasowania do potrzeb grupy docelowej, czy odzwierciedlania charakteru firmy.